Akraba #5 Menüsü

Çarşamba, Şubat 21, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Aslında akrabalar arası etkinliğimizin "yedincisi" gerçekleşti ama blogdaki olan menülerden beşincisi oluyor. Nisan 2006'da bizim evde hiç bunu düşünmeden toplanılmıştı, oturulurken birden hadi biz de ayda bir böyle toplanmaya devam edelim fikri ortaya atılınca ben devam ettiremezsiniz demiştim görüldüğü üzere bu ayın etkinliği bizim evde gerçekleşerek ilk turunu tamamladı bile, tabii çok kalabalık olmamamızın da bunda payı var.

Yediğimize İçtiğimize gelirsek, yine misafirlerimizce sevilen şeyler yapmaya çalıştık adı üstünde akrabalar olunca yöresel yemekler söz konusu oluyor, Tutmaç çorbası, içli köfte, baklava gibi.. Ben sadece salataları ve bir gün önceden uzun zamandır yapmak istediğim truffle çeşitlerini ve Sahra'nın geçenlerde yaptığı Portakal Kabuğu Şekerlemesini denedim. Öncelikle Menüyü yazıyım sonra yavaş yavaş olmayan tarifleri eklemeye çalışıcam.




Menü;

  • Tutmaç Çorbası (değişmez çorbamız; çorbaya tad veren "pestigen" maddesi genellikle bizim evde bulunduğundan ve bizim yöreye ait olduğu için akrabalar tarafından sevildiğinden hep bu çorba yapılıyor)
  • Perde Pilavı (Aslında önce yine değişmez böreklerimizden su böreği yapıcaktı annem ama ben perde pilavı yapalım dedim sonra Sahra'yı arayınca ben yaparım sen beceremezsin dedi:p şaka şaka aynı gün yapılınca güzel oluyor o ben yaparım gelirken getiririm dedi. Çok güzel olmuştu ellerine sağlık)
  • Fırında Pirzola & Biftek Sarma
  • Domatesli Soslu Minik Közlenmiş Patlıcanlar (Etin yanında servis edilmesi için)
  • İçli Köfte (Evet bu da menünün demirbaşlarından)
  • Etli Bamya
  • Etli Yaprak & Kuru Sebze Dolması
  • Zeytinyağlı Dizme Fasulye
  • Zeytinyağlı Sebze Türlüsü
  • Gâvurdağı Salatası
  • Marul, Havuç, Kırmızı Lahana Salatası
  • Közlenmiş Kırmızı Gül Biberler
  • Karışık Komposto
  • Fıstıklı Baklava
  • Aşure
  • Aromalı Truffle Çeşitleri
  • Portakal Kabuğu Şekerlemesi
  • Fındıklı Çikolatalı Toffee
  • You Might Also Like

    6 Comments

    1. Çok güzel bir sofra, emeği geçenlerin ellerine sağlık, Aromalı Truffle Çeşitlerini merak ettim.)

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler Pembeli, Truffle çeşitlerini özel olarak yaptım bloga eklemek için yakında eklicem zaten yemek çeşitlerinden arşivde olmayan pek yok, klasikler konuştuğundan :)

      YanıtlaSil
    3. geçen hafta annem bendeyken blogundan bakıp perdeli pilavı yapsaydım keşke...nasıl güzel anlatmışsın...ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    4. Helal olsun İrem,
      Bunca leziz yiyeceği aynı sofrada buluşturmak bir beceri ister. Ben öyle sofralar kurabilsem ooo...
      *
      Sağlıklı yiyecekler etkinliğine gelince, kesinlikle yapalım derim. Nasıl yapacağımızı ise oturup konuşalım. Belki katılmak isteyen herkes belirlenmiş bir günde sağlıksız bir ürünü ve onun sağlıklı alternatifini tanıtır. Mesela fındık fıstık gibi çerezler bile bu kategoriye girebilir. Kabuğuyla bekletip yiyeceğimiz zaman kırıp kavurmadan tükettiğimizde besin değerinden tam olarak yararlanabilirken önceden kırılmış, kavrulmuş, soslanmış, kötü koşullarda bekletilmiş çerezlerde bu yüzdeler çok çok düşük olur. Hele bir de yağa dönüştürülüp bir de üzerine rafine edildi mi artık ondan besin değeri falan arama. Dikkat etmeden kullandığımız pek çok besin maddesi var ve biraz dikkatle onlardan çok daha iyi yararlanabiliriz.
      Tijen

      YanıtlaSil
    5. Evet az önce gördüm yorumunuzu ve alelacele bir mail attım sabırsızlıkla bekliyorum sağlıklı etkinliğimizi ;)

      Bu arada eh onca çeşidi annem yaptı ben yapabilir miyim bilmiyorum :), bana da annemden geçmiştir biraz değil mi?

      YanıtlaSil
    6. Delfina perde pilavını mutlaka yap çok lezzetli oluyor ben yapmadığım için rahatlıkla övebilirim :)

      YanıtlaSil

    Subscribe